درباره پنجمین نمایشگاه و کنفرانس بین المللی صنعت پخش ایران

انجمن ملی صنعت پخش ایران برای موفقیت اعضای خود در بازار رقابتی و تبدیل شدن انجمن به یکی از بزرگ ترین نهادهای غیر دولتی، رویکردی فعال در زمینه افزایش سطح دانش حرفه ای و استفاده از پژوهش های علمی دارد، بدیهی است تعامل با تمام بازیگران تاثیرگذار این عرصه در رخدادی ملی به تحقق این اهداف و چشم اندازها کمک شایانی خواهد نمود.

این انجمن طی سنوات گذشته با برنامه ریزی دقیق و اتخاذ استراتژی های مناسب تبدیل به یکی از موثرترین و کلیدی ترین NGOهای کشور گردیده و نقش بزرگی در یکی از حساس ترین بخش های اقتصادی کشور ایفا نموده است.این انجمن در راستای ماموریت های ذاتی خود و با هدف توسعه صنعت پخش کشور و ارتقای ارزش آفرینی اقتصادی نسبت به برگزاری کنفرانس و نمایشگاه صنعت پخش در طی چهار دوره اقدام نموده که منجر به کسب دستاورد های قابل توجه در این حوزه استراتژیک گردیده است.

تداوم فعالیت های آموزشی و نیز گسترش تعاملات بین بخش های مختلف دولتی و خصوصی ، بخش های علمی و آکادمیک، فعالان صنعت پخش، تمرکز بر چالش ها و فرصت های این صنعت و با حضورمسئولین،کارشناسان و دست اندرکاران داخلی و بین المللی لذا اصلی ترین اهداف برگزاری این رویداد بوده است.

در ادوار گذشته، این کنفرانس  با برگزاری سخنرانی های موثر و کارگاه های آموزشی کاربردی و همچنین نمایشگاه جانبی معرفی توانمندی های صنعت پخش همراه بوده و علاوه بر طرح مباجث روز این صنعت، آخرین راهکار رفع نیازهای فعالان این صنعت مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

در راستای سیاست گذاری های جدید هیات مدیره و فصل جدید برنامه های انجمن ملی صنعت پخش و نگاه تحول گرا به این حوزه، این انجمن در نظر دارد نسبت به برگزاری پنجمین نمایشگاه و کنفرانس بین المللی صنعت پخش ایران در ابعادی به مراتب گسترده تر از ادوار پیشین و باهمکاری کلیه دست اندرکاران و زیست بوم توسعه صنعت پخش در کشور شامل وزارت صنعت، معدن، تجارت، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ، وزارت اقتصاد، بانک های عامل، شرکت های عضو انجمن، تامین کنندگان تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری، متولیان فروشگاه های

اهداف برگزاری پنجمین نمایشگاه و کنفرانس بین المللی صنعت پخش

  1. حرکت در مسیر تقویت ارتباطات بین‌المللی اعضای انجمن صنعت پخش و ایفای نقش جدید انجمن در راهبری گسترش ارتباطات بین‌المللی حوزه FMCG در ایران
  2. بالا بردن سطح آگاهی و دانش فعالان حوزه صنعت پخش از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی، با دعوت از کارشناسان و مدرسین برجسته بین المللی
  3. تشکیل پاویون های بین المللی با همکاری اتاق‌های بازرگانی مشترک، سازمان توسعه تجارت و سازمان سرمایه گذاری خارجی
  4. دعوت از شرکت‌های بین‌المللی معتبر تولید کننده و تامین کننده تجهیزات سخت‌افزاری، نرم‌افزاری، لجستیکی صنعت پخش
  5. دعوت از هیئت‌های تجاری بین المللی با همکاری وزارت امور خارجه وسفارتخانه های ایران در خارج از کشور و سفارتخانه های مقیم جهت حضور هیئت های تجاری و بازدید از رویداد
  6. تشکیل زون صادرات در نمایشگاه و ارائه آخرین دستاوردهای شرکت های داخلی با دعوت از تجار و بازرگانان بین المللی به ویژه کشورهای همجوار از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس و CIS و برنامه ریزی عقد تفاهم نامه ها و قراردادهای همکاری و فروش محصولات صادراتی
  7. دعوت از مسئولان و مقامات کشوری به ویژه بخش دولتی در راستای ارائه چالش ها و پیگیری مطالبات نیازهای صنعت پخش
  8. برگزاری کارگاه های آموزشی با حضور اساتید برجسته با موضوع آشنایی با قواعد تجارت بین الملل

زنجیره ای و سایر ذی نفعان این حوزه و با حضور مشارکت کنندگان و سخنرانان بین المللی در محیط تخصصی جزیره کیش اقدام نماید.

برگزاری نمایشگاه در فضایی به وسعت 20000 متر مربع با حضور کلیه ارکان و زیست بوم این صنعت، بر گزاری نشست های تخصصی، کارگاه های آموزشی و جلسات B2B  با محوریت نوآوری در صنعت پخش و فرصت ها و چالش های صنعت پخش ایران، عقد تفاهنامه ها و قرارداد های همکاری بین انجمن صنعت پخش و وزارت خانه ها، سازمان ها و نهاد های ذی ربط ،دعوت ازهیات های تجارت داخلی و خارجی جهت گسترش بازار های هدف شرکت های عضو انجمن و بسیاری برنامه های دیگر از موارد در نظر گرفته شده در این رویداد بزرگ می باشد.

 

درباره انجمن شرکت‌های صنعت پخش ایران

انجمن شرکتهای صنعت پخش ایران  تنها تشکل قانونی صنعت پخش کشور باتلاش جمعی از شرکت های صنعت پخش و به موجب ماده ۱۳۱ قانون جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۷۸در اداره کل سازمانهای کارگری و کارفرمای وزارت کار و متعاقب آن در سال ۱۳۸۰در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران بمنظور حفظ حقوق و منافع قانونی و بهبود وضعیت اقتصادی کارفرمایان شرکتهای پخش که خود متضمن حفظ منافع جامعه می باشد به ثبت رسیده است.

هدف از تشکیل این انجمن :

  • حفظ، حمایت و توسعه صنف و صنعت پخش در سراسر کشور.
  • کوشش در جهت جلوگیری از رقابت‌های ناسالم و فراهم آوردن زمینه‌های رقابت سازنده بین آن‌ها.
  • تبادل نظر بین اعضا در جهت استقرار مدون و مطلوب و جدول توزیع و تدوین استانداردهای لازم.
  • ایجاد یک مرکز اطلاع رسانی به منظور کسب و طبقه بندی و پردازش اطلاعات مربوط به استانداردها ، مشتریان ، شرکت‌های علمی و تکنولوژی از طریق ارتباط تنگاتنگ با مراکز بانک‌های اطلاعاتی در سطوح بین المللی و داخلی و نیز برقراری ارتباط نزدیک میان صنف پخش با دانشگاه‌ها ، موسسات ، مراکز علمی و پژوهشی و ارتقا سطح علمی اعضا و تشکیل سمینارها و دوره‌های آموزشی در رابطه با صنف پخش می‌باشد.

تلاش این تشکل صنفی ایفای نقش موثر در عرصه پخش کالاهای مصرفی پرگردش در کشور و بهره گیری از دانش و فناوری‌های نوین و رعایت اخلاق حرفه‌ای نیاز ذی‌نفعان این صنعت است.


درباره محل برگزاری

درباره مرکز همایش‌های بین المللی کیش

«مرکز همایش های بین المللی کیش » با در اختیار داشتن سالن های چند منظوره همراه با امکانات جانبی و کاملاً مجهز در فضایی به وسعت 13000 متر مربع احداث گردیده است. این مجموعه مکان مناسبی جهت برگزاری انواع جلسات، همایش ها، سمپوزیم ها، کنگره های علمی و سایر گردهمایی ها به شمار می آید. از مزایا و امکانات ويژه این مرکز واقع شدن در محیطی آرام واقع در نوار ساحلی جزیره زیبا و مرجانی کیش همراه با شرایط بسیار مناسب رفاهی، تفریحی، گردشگری، اقامتی و بهره مندی از امتیازات خاص و ویژه مناطق آزاد تجاری می باشد.

 

درباره مرکز نمایشگاه‌های بین المللی کیش

مرکز نمایشگاههای بین المللی کیش در سه سالن به مساحت ٢١٠٠٠ متر مربع در مجاورت فرودگاه بین المللی کیش واقع شده است. از این مکان برای برگزاری نمایشگاههای بزرگ و برگزاری چند نمایشگاه همزمان استفاده می گردد. مکان دیگری که برای برگزاری نمایشگاههای کوچک استفاده مي شود سالن تالار شهر می باشد كه در مركز شهر واقع گرديده است. مركز نمايشگاه هاي بين المللي يكش هر ساله ميزبان چندین نمايشگاه تخصصي در سطح ملي و بين المللي می باشد.

فهرست