انجمن ملی صنعت پخش ایران برای موفقیت اعضای خود در بازار رقابتی و تبدیل شدن انجمن به یکی از بزرگ ترین نهادهای غیر دولتی، رویکردی فعال در زمینه افزایش سطح دانش حرفه ای و استفاده از پژوهش های علمی دارد، بدیهی است تعامل با تمام بازیگران تاثیرگذار این عرصه در رخدادی ملی به تحقق این اهداف و چشم اندازها کمک شایانی خواهد نمود.
به گزارش دبیرخانه رویداد و به نقل از پایگاه خبری چکاوک البرزنیوز، این انجمن طی سنوات گذشته با برنامه ریزی دقیق و اتخاذ استراتژی های مناسب تبدیل به یکی از موثرترین و کلیدی ترین NGOهای کشور گردیده و نقش بزرگی در یکی از حساس ترین بخش های اقتصادی کشور ایفا نموده است. این انجمن در راستای ماموریت های ذاتی خود و با هدف توسعه صنعت پخش کشور و ارتقای ارزش آفرینی اقتصادی نسبت به برگزاری کنفرانس و نمایشگاه صنعت پخش در طی پنج دوره اقدام نموده که منجر به کسب دستاورد های قابل توجه در این حوزه استراتژیک شده است.
تداوم فعالیت های آموزشی و نیز گسترش تعاملات بین بخش های مختلف دولتی و خصوصی ، بخش های علمی و آکادمیک، فعالان صنعت پخش، تمرکز بر چالش ها و فرصت های این صنعت و با حضورمسئولین،کارشناسان و دست اندرکاران داخلی و بین المللی لذا اصلی ترین اهداف برگزاری این رویداد خواهد بود.
در ادوار گذشته، این کنفرانس با برگزاری سخنرانی های موثر و کارگاه های آموزشی کاربردی و همچنین نمایشگاه جانبی معرفی توانمندی های صنعت پخش همراه بوده و علاوه بر طرح مباحث روز این صنعت، آخرین راهکار رفع نیازهای فعالان این صنعت مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
دکتر شیروانی دبیر انجمن ملی صنعت پخش در نشست خبری که به همین منظور در انجمن پخش البرز برگزار شد گفت: توسعه بازار شرکتهای تولیدکننده موادغذایی، دارویی، بهداشتی و نیز توسعه سبد شرکتهای صنعت پخش، نگاه ویژه به حوزه لجستیک و حمل و نقل و گسترش ارتباطات بینالمللی این حوزه استراتژیک از اصلیترین اهداف برگزاری این دوره از رویداد است.
وی افزود : در تلاش هستیم برای سال آینده تمام بخش های صنعت پخش شامل تولیدکنندگان خودرو وتجهیزات، بانک ها، فعالان بازار سرمایه، تولیدکنندگان نرم افزارها، شرکت های حمل و نقل و همچنین شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های داخلی و خارجی حضور پررنگ تری داشته باشند.
وی افزود: با توجه به عدم محدودیت اخذ ویزا در جزیره کیش، شرکت های بین المللی و به ویژه متخصصان خارجی تمایل بیشتری برای حضور در کنفرانس و نمایشگاه صنعت پخش ایران دارند.
شیروانی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت مطالبه گری در صنعت پخش تاکید کرد و گفت: بخش اول مشکلات صنعت پخش مربوط به ساختار داخلی شرکتها نظیر مشکلات مربوط به نیروی انسانی و مالی و… است اما بخش دوم مربوط به قوانین، دستورالعمل ها و تصمیمات دولت است که در بسیاری از موارد تصمیمات مقطعی و نسنجیده مشکلات بخش اول را نیز تشدید می کند. لذا باید با مطالبه گری و تعامل نزدیک تر با دولت و مجلس، مشکلات صنعت پخش را کاهش داد.
وی در ادامه به اهداف برگزاری ششمین نمایشگاه و کنفرانس بینالمللی صنعت پخش اشاره و افزود: حرکت در میسر تقویت ارتباطات بینالمللی اعضای انجمن صنعت پخش و ایفای نقش جدید انجمن در راهبردی گسترش ارتباطات بینالمللی حوزه FMCG در ایران و بالا بردن سطح آگاهی و دانش فعالان حوزه صنعت پخش از طریق برگزاری کارگاههای آموزشی با دعوت از کارشناسان و مدرسین برجسته بینالمللی از جمله اهداف این کنفرانس است.
تقویت ارتباطات بین المللی در صنعت پخش
به گفته وی تشکیل پاویونهای بینالمللی با همکاری اتاقهای بازرگانی مشترک، سازمان توسعه تجارت و سازمان سرمایهگذاری خارجی، دعوت از شرکتهای بینالمللی معتبر تولیدکننده و تأمین کننده تجهیزات سختافزاری، نرمافزاری، لجستیکی صنعت پخش، دعوت از هیأتهای تجاری بینالمللی با همکاری وزارت امور خارجه و سفارتخانههای ایران در خارج از کشور و سفارتخانههای مقیم جهت حضور هیأتهای تجاری و بازدید از رویداد، تشکیل زون صادرات در نمایشگاه و ارائه آخرین دستاوردهای شرکتهای داخلی با دعوت از تجار و بازرگانان بینالمللی به ویژه کشورهای همجوار از جمله کشورهای حوزه خلیجفارس و CIS و برنامهریزی عقد تفاهمنامه و قراردادهای همکاری و فروش محصولات صادراتی نیز بخش دیگری از فعالیت های این کنفرانس برای مشارکت کنندگان است.
شیروانی در خاتمه افزود: وی ایجاد پاویون تخصصی استان البرز درششمین نمایشگاه بین المللی صنعت پخش در جزیره کیش را اقدامی مهم در تقویت تعامل میان فعالان اقتصادی استان البرز عنوان کرد.
در ادامه، آریا حمیدیان، مدیرعامل شرکت بهاران تدبیر کیش، مجری برگزاری نمایشگاه و رویداد صنعت پخش در کیش افزود: برگزاری نمایشگاه در فضایی به وسعت 20000 متر مربع با حضور کلیه ارکان و زیست بوم این صنعت، برگزاری نشست های تخصصی، کارگاه های آموزشی و جلسات B2B با محوریت نوآوری در صنعت پخش و فرصت ها و چالش های صنعت پخش ایران، عقد تفاهنامه ها و قراردادهای همکاری بین انجمن صنعت پخش و وزارتخانه ها، سازمان ها و نهادهای ذیربط ، دعوت از هیات های تجارت داخلی و خارجی جهت گسترش بازارهای هدف شرکت های عضو انجمن و بسیاری برنامه های دیگر از موارد در نظر گرفته شده در این رویداد بزرگ می باشد.
وی یادآور شد: مرکز نمایشگاه های بین المللی کیش در سه سالن به مساحت ٢١٠٠٠ متر مربع در مجاورت فرودگاه بین المللی کیش واقع شده است. از این مکان برای برگزاری نمایشگاه های بزرگ و برگزاری چند نمایشگاه همزمان استفاده می گردد. مکان دیگری که برای برگزاری نمایشگاه های کوچک استفاده می شود سالن تالار شهر می باشد که در مرکز شهر واقع گردیده است. مرکز نمایشگاه های بین المللی کیش هر ساله میزبان چندین نمایشگاه تخصصی در سطح ملی و بین المللی می باشد.